RET DINE FEJL

5 trin til at rette fejl

Alle begår fejl – nogle retter dem igen!

Du bliver aldrig perfekt! Uanset hvor hårdt du arbejder for at undgå katastrofer … på et tidspunkt vil du opleve modgang. Nogle gange vil du se dårligt ud, og dit omdømme vil blive belastet. Men det betyder ikke, at du eller din virksomhed skal opleve langsigtede konsekvenser af den grund.

Her er nogle trin du kan tage for et erkende din egen menneskelighed, og dreje “dårlige” situationer over i lærende oplevelser.

Trin 1 – Le af dig selv og dine fejltagelser! At være frustreret over situationen hjælper ikke med at rette fejlen. Se på det som en mulighed i stedet for.

Trin 2 – Fix problemet – og bliv ved til det er ordnet.

Trin 3 – Tilbyd den der blev udsat for din fejl mere end bare at rette den – gør det på en fantastisk måde. Hvis det gøres ordentligt, kan disse personer bliver din største fans.

Trin 4 – Lær af situationen og ret dine arbejdsmetoder til. At begå en fejl er i orden. At gentage en fejl kan være ødelæggende.

Trin 5 – Fortæl andre om dine fejl i beskeder, blogs, eller en video på nettet. Det giver andre grund til at grine af deres egne – lignende – fejltagelser.

Folk er generelt mere tilgivende end de ser ud til. Hvis du er villig til at “afsløre” dine svagheder, vil dine venner, kolleger, og andre kontakter føle din ærlighed og oprigtighed. Jo hårdere du prøver at være den “perfekte” arbejder – og skjule dine fejl – jo mere distancerer du dig fra andre. Og jo mere sandsynligt er det, at de får mistillid til dig.

Nyd dine fejl og lær at bruge dem til din fordel!